FranzenConsult


Centraal in mijn werkervaringen staat het domein arbeid. Het accent ligt sinds pakweg 20 jaar op het adviseren van profit en non profit organisaties om hen te helpen het menselijk kapitaal het best mogelijk in te zetten. Het accent kan liggen op bedrijfskundige aspecten (“hoe zorg ik ervoor dat mijn resources het meeste bijdragen aan de continuïteit”) of meer op het ontwikkelen van het management en de medewerkers (“ik vind dat ons onderscheidend vermogen ligt in de medewerkers en daar wil ik investeren”).

 

Waarom kiezen voor FranzenConsult?

 

Integer
Omgaan met vertrouwelijke gegevens is voor mij vanzelfsprekend, ik heb een goede antenne voor zowel persoonlijk als politiek gevoelige informatie

 

Betrokken
Ik leg in mijn ondernemerschap de nadruk op de verbinding. Een klant kan bij mij terecht, ook buiten kantooruren en daar stuur ik vrijwel nooit een factuur voor. Dat maakt je business partners

 

Creatief
Iedere klantvraag staat op zichzelf en krijgt alle aandacht. Ik heb een hekel aan routine en klanten mogen mij erop afrekenen wanneer ik dat naar hun idee zou doen. De kans dat het gebeurt is klein, ik houd mezelf graag scherp en creativiteit is daarvoor de brandstof.

 

Kijk verder
Bijdragen aan een gezondere en betere leefomgeving is voor mij belangrijk. Privé en zakelijk. Simpele dingen als digitaal communiceren, verantwoord reizen, delen van kantoorruimte. Maar ook ‘goed’ zijn voor je klant: fatsoenlijke en transparante tarieven. Niet elk telefoontje op de factuur zetten. Anderzijds betekent het voor mij in deze tijden van welvaart stilstaan bij de kwaliteit van leven voor mensen die het minder goed hebben. Daarom sponsort FranzenConsult met regelmaat goede doelen. Een betere samenleving begint bij jezelf…

 

 

Achtergrond

rex_franzenNa mijn studie rechten in Utrecht heb ik eerst als arbeidsjurist gewerkt. Daaruit is mijn passie voor personele vragen ontstaan.

 

Tijdens mijn 2e baan als interne coördinator arbeidsvoorwaarden heb ik mijn theoretisch fundament versterkt.

 

Een tweejarige Masters leergang bood mij inzicht in modellen en achtergronden van het HR vak. Het voor mij logische vervolg lag in een loopbaan bij een drietal psychologische adviesbureaus, waar ik in totaal ongeveer zestien jaar werkte. De rollen waren divers: managing consultant, senior consultant, business development manager en interim HR adviseur. Door mijn ervaringen bij die bureaus heb ik een diepgaand inzicht gekregen in hoe management development, assessments, strategisch recruitment, HRD-advies en psychometrie organisaties helpen hun eigen performance en die van hun medewerkers te verbeteren. 

 

Sinds 2007 werk ik als zelfstandig ondernemer. Ik zorg er wel voor niet ‘alleen’ te werken en wil daarom deel uitmaken van professionele netwerken, daarom neem ik deel aan verschillende intervisiegroepen (NVP, NVO2). Ik vind het belangrijk om met vakcollega’s te sparren en bij te blijven in ontwikkelingen op het vakgebied. Netwerken is voor mij meer dan kennis opdoen en bijhouden. Ik vind het zinvol en inspirerend om ondernemersbijeenkomsten (KvK, VNO/NCW, businessclubs) bij te wonen en daar een actieve bijdrage aan te leveren, soms als betrokken lid, soms als bestuurder (NVP, OAWS).

 

Bekijk onderstaande video om een indruk te krijgen van mij en van wat ik voor u kan betekenen.